czwartek, 28 kwietnia 2016

Mini tarty jaglane o smaku orzechowo-czekoladowym

Ostatnio mam wenę do tworzenia nowych przepisów. Chodzą mi różne kombinacje po głowie i najchętniej siedziałabym cały dzień w kuchni, kombinując i próbując nowych połączeń. Dzisiaj miałam pomysł na dwa desery i nie mogłam się zdecydować. Postawiłam jednak na te tarty, bo potrzebowałam doładowania przed treningiem. Węglowodany z kaszy, daktyli i bananów, oraz dawka tłuszczu z mąki orzechowej. Same pyszności, łatwe w przygotowaniu, słodkie i do tego moje makro zgadzało się idealnie. Jeden mały mankament... Zamiast całego spodu masy starczyło tylko do obłożenia boków :D Ale absolutnie w niczym to nie przeszkadzało, bo bez problemu można było wyjąć je z sylikonowych foremek, a w smaku były świetne, bo jednak te boczki są mocno słodkie i gdyby był cały spód to pewnie bym się znowu mocno za słodziła. Jednak jeżeli chcecie taką pełną tarte to wystarczy zwiększyć proporcje spodu. Kto lubi kaszę jaglaną i słodkości koniecznie musi wypróbować przepis!





Składniki:
Na spód:
  • 50g mąki orzechowej (zmielone orzechy)
  • 30g daktyli
Na masę:
  • 60g kaszy jaglanej
  • 1/2 banana (u mnie było 50g)
  • 30g mleka kokosowego
  • 20g kakao
  • łyżeczka stewii
  • cynamon
Sposób przygotowania:

Daktyle zalewam gorącą wodą i odstawiam na ok 5min, tak żeby zmiękły, a następnie odlewam wodę. Daktyle można zmiksować, albo ugnieść widelcem. Jest ich tak mało, że chyba nie ma sensu brudzić blendera. Rozgniecione daktyle łączę z mąką orzechową i wykładam boki sylikonowych foremek. Kaszę gotuję w wodzie, ale można też ugotować w mleku roślinnym, wtedy od razu będzie słodsza. Do ugotowanej i ostudzonej kaszy dodaje pozostałe składniki na masę i dokładnie miksuję. Gotową masę przekładam do foremek i wstawiam na minimum 2h do lodówki. U mnie wpadła tylko jedna malinka do dekoracji, ale polecam dać ich więcej, bo świetnie komponuje się z tą słodką masą. Dobrze sprawdzą się też truskawki bądź borówki. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Napisalaś, że dodajesz mąkę kokosową :P A tak właściwie z jakich rzechów zrobić tą mąkę ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisalaś, że dodajesz mąkę kokosową :P A tak właściwie z jakich rzechów zrobić tą mąkę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zaraz poprawie :D Ja mam gotową mąkę orzechową, ale dobrze spisują się zmielone migdały :) Można popróbować też z innymi, takimi jakie lubisz :)

      Usuń
  3. wygląda smacznie! koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Było smacznie, wypróbuj, zwłaszcza jak lubisz kasze jaglaną :)

      Usuń