środa, 13 kwietnia 2016

Czekolada z bakaliami

Przepis na czekoladę z oleju kokosowego widziałam już od jakiegoś czasu. Zabierałam się do niej już kilka razy, ale wydawało mi się, że nic specjalnego z tego nie wyjdzie. A jednak, myliłam się! Musiałam trochę zmienić przepis, ponieważ nie mam dostępu do wszystkich produktów, ale jestem zadowolona z efektu końcowego i na pewno będę wracać do fit czekoladki. Jest to z pewnością mniejsze zło, niż ta ze sklepowej półki. Zdecydowanie polecam!






Składniki:
  • 50g oleju kokosowego
  • Duża łyżka kakao
  • Miarka odżywki białkowej (u mnie smak czekoladowy od KFD)
  • Dwie łyżki nasion chia
  • Dowolne bakalie (u mnie daktyle, żurawina, orzechy laskowe i migdały
Sposób przygotowania:

W rondelku rozpuszczam olej kokosowy. Zdejmuję z gazu, dodaje kakao i odżywkę, mieszam. Następnie siekam daktyle, żurawinę, orzechy i dodaje do mojej masy. Wszystko mieszam i przelewam do sylikonowych foremek. Chowam do lodówki na kilka godzin i gotowe. Można się zajadać. Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie :) A czym zastąpić odżywkę białkową ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jakimś innym słodzikiem plus można dodać więcej kakao, żeby smak był mocno czekoladowy :) ja bym tak zrobiła, ale gwarancji nie daje jak to wyjdzie, bo nie robiłam takiej wersji.

      Usuń
    2. Myślę, że jakimś innym słodzikiem plus można dodać więcej kakao, żeby smak był mocno czekoladowy :) ja bym tak zrobiła, ale gwarancji nie daje jak to wyjdzie, bo nie robiłam takiej wersji.

      Usuń
  2. Mam takie samo pytanie jak koleżanka wyżej :) Można bez odżywki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jakimś innym słodzikiem plus można dodać więcej kakao, żeby smak był mocno czekoladowy :) ja bym tak zrobiła, ale gwarancji nie daje jak to wyjdzie, bo nie robiłam takiej wersji.

      Usuń
    2. Myślę, że jakimś innym słodzikiem plus można dodać więcej kakao, żeby smak był mocno czekoladowy :) ja bym tak zrobiła, ale gwarancji nie daje jak to wyjdzie, bo nie robiłam takiej wersji.

      Usuń
  3. Mam pytanie, co jesz zazwyczaj na kolacje :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj jest to posiłek po treningowy, więc są to np. owsianki z białkiem, bananem, daktylami, plus warzywa, najczęściej w postaci sałatki, czasami z tuńczykiem, czasami bez, zależy co w ciągu dnia jadłam :)

      Usuń
  4. Do czego mogę przelac jak nie mam sylikonowymi formy? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można jakieś płaskie naczynie wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę. A jak zastygnie to po prostu połamać na mniejsze kawałki :)

      Usuń