niedziela, 22 maja 2016

Szpinakowe muffiny z kurczakiem, suszonymi pomidorami i serem feta

Kocham szpinak, chociaż nauczyłam się go jeść bardzo późno. Idealnym dopasowaniem jest kurczak, suszone pomidory i ser feta, bądź pleśniowy. Tradycyjnie podaję go z makaronem i tym razem tak miało być, ale zachciało mi się coś upiec. Przypomniało mi się o wytrawnych muffinkach, kurczak został mi z wczorajszego obiadu i tak oto powstały szybkie, smaczne i zdrowe muffinki. Idealne do zabrania ze sobą poza dom, gdyż są smaczne również na zimno. Kolejnym plusem jest sposób jedzenia, sztućce są tu zbędne. Bardzo sycące i wyraziste w smaku, zdecydowanie polecam!





Składniki:
  • 60g mąki orkiszowej razowej
  • 30g mleka
  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 140g szpinaku
  • 3 suszone pomidory
  • plaster sera feta
  • 120g piersi z kurczaka
  • czosnek
  • sól himalajska
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • olej kokosowy

Sposób przygotowania:

Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni. Kurczaka kroimy w kostkę i smażymy w ulubionych przyprawach (ja miałam z poprzedniego obiadu w ostrej i słodkiej papryce). Szpinak smażę na oleju kokosowym, doprawiam solą, pieprzem, gałką muszkatołową oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę. W misce łączę mąkę z proszkiem do pieczenia, dodaje jajko, mleko i mieszam do połączenia składników. Dodaje szpinak, pokrojone pomidory i ser feta. Wszystko mieszam. Do sylikonowych foremek nakładam po łyżce masy, potem wkładam kawałki kurczaka i przykrywam szpinakową masą. Wstawiam do piekarnika i piekę ok. 18 minut. Podałam z liściem sałaty lodowej i pomidorem, idealnie sprawdzi się tu sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego bądź greckiego. Smacznego!

2 komentarze: