czwartek, 12 maja 2016

Potrawka z ciecierzycą podana z kurczakiem i ryżem

Pierwszy raz mam styczność z ciecierzycą z puszki. Kupiłam ja w innym celu, ale natknęłam się na ten przepis i postanowiłam zmienić plany. Trochę go zmodyfikowałam, ale nie jest on mojego autorstwa. Jednak teraz już wiem jak smakuje ciecierzyca w takich daniach i będę częściej po nią sięgać. Wam również polecam to danie, bo jest oczywiście łatwe, smaczne i pełnowartościowe. Radzę również dodać więcej przypraw, bo jak na mój gust było ich trochę za mało.




 
Składniki:
Na potrawkę:
  • Pół puszki ciecierzycy
  • 100g (jedna duża) marchewki
  • Pół puszki pomidorów
  • Jedna mała cebula
  • Dwa ząbki czosnku
  • Natka pietruszki
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • Chilli grubo mielone
  • Sól himalajska
  • Olej kokosowy
Dodatkowo:
  • 120g piersi z kurczaka
  • Cynamon
  • Słodka i ostra papryka
  • Suszona natka pietruszki
  • 40g ryżu
 
Sposób przygotowania:
 
Ryż gotuje zgodnie z zaleceniami na opakowniu. Na patelni rozpuszczam olej kokosowy. Cebulkę kroję w dużą kostkę i podsmażam. Gdy cebula już się zeszkli dodaję czosnek przeciśnięty przez praskę. Marchewkę ścieram na tarce na dużych oczkach i dodaję do cebuli z czosnkiem. Duszę na małym ogniu do momentu, az marchewką będzie miękka. W oddzielnym garnku delikatnie podgrzewam przyprawy, a następnie dodaje pomidory. Duszę je ok. 5min, a następnie dodaję warzywa z patelni i odsączoną ciecierzyce. Wszystko duszę ok. 10min po czym zdejmuję pokrywkę i gotuję jeszcze ok. 5min, aż cała woda odparuje. Potrawka musi mieć gęsta konsystencje. Gdy już wyłączę gaz dodaje pokrojoną natkę pietruszki i dokładnie mieszam. Kurczaka kroje w kostkę, przyprawiam cynamonem, suszoną natką pietruszki, słodką i ostra papryką. Smażę na oleju kokosowym. Wszystko najlepiej wymieszać razem i zjeść ze smakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz