czwartek, 12 maja 2016

Pieczone ziemniaki z kurczakiem w koperku i pieczoną papryką

Ziemniaczki, kartofelki moje kochane. Jako dziecko jadłam je prawie codziennie. Później powstały mity o tym jak to ziemniaki tuczą i trzeba ich unikać. Oczywiście gdy nie posiadałam odpowiedniej wiedzy stosowałam się do tych cudownych rad z kolorowych czasopism i na dłuższy czas zapomniałam o tak lubianych przeze mnie ziemniaczkach. Najlepsze są te małe, młode z jajkiem sadzonym i kefirkiem. Mmmm, smaki dzieciństwa. Ale dzisiaj jeszcze w trochę innej wersji. Pieczone z rozmarynem i czosnkiem. Dla takiego maniaka frytek jak ja, jest to świetna alternatywa. Jednak też sięgam po nie tylko w weekend, bo niestety odgrzewane tracą tą chrupkość. Skoro piekarnik jest już rozgrzany wrzuciłam do niego kurczaka i paprykę. Jednym słowem, cały obiad praktycznie zrobił się sam.




Składniki:
  • 220g ziemniaków
  • Przyprawy, które można użyć do ziemniaków: Rozmaryn, czosnek granulowany, słodka papryka, ostra papryka, sól himalajska
  • 120g piersi z kurczaka
  • Sok z cytryny
  • Koperek
  • Pieprz
  • 200g kolorowej papryki
  • Olej kokosowy
Sposób przygotowania:

Pierś z kurczaka polewam sokiem z cytryny, przyprawiam i chowam na kilka godzin do lodówki. Najlepiej zrobić to wieczorem i zostawić takiego kurczaka na całą noc w lodówce. Piekarnik rozgrzewam do 200 stopni. Ziemniaki obieram, kroję w łódeczki i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Polewam je rozpuszczonym olejem kokosowym i dowolnie przyprawiam. Wstawiam do piekarnika. Po około 10min. dokładam kurczaka i paprykę. Piekę jeszcze ok. 20 min. Idealnie sprawdzi się tutaj sos na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem czosnku bądź koperku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz