wtorek, 24 maja 2016

Kawowe lody z kalafiora

Kocham słodki smak, to już wiadomo, ale lody... Miłość od dziecka, aż po grobową deskę. Nie potrafię bez nich żyć i nie mam zamiaru z nich rezygnować, jednak nie mogę codziennie jeść tych sklepowych, dlatego w końcu i ja skusiłam się na lody z kalafiora. Tak... Brzmi to niezbyt zachęcająco. Sama długo zbierałam się do ich zrobienia. Niektóre osoby twierdziły, że czuć smak kalafiora, jednak w moich lodach jest on niewyczuwalny ;) Chciałam zrobić czekoladowe, ale to taki klasyk i zostawiłam go sobie na później. Tym razem inny smaczek - kawowy. Napój bez którego nie wyobrażam sobie dnia. Kto jeszcze nie próbował niech długo nie zwleka i zacznie eksperymentować z nowymi smakami.





Składniki:
  • 350g mrożonego kalafiora
  • 30g (łyżka) jogurtu naturalnego
  • 30g odżywki białkowej (u mnie smak czekoladowo-karmelowy od KFD nutrition)
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • łyżeczka stewii
  • kilka kropel aromatu migdałowego

Sposób przygotowania:

Kalafiora wyjmuję i zostawiam na ok 1h żeby nie był taki twardy. Dokładnie miksuje. Kawę rozpuszczam w małej ilości wody. Wszystkie składniki łączę ze sobą i jeszcze raz dokładnie miksuję. Przekładam do słoiczków, dodaję owoce i gotowe. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Można czymś zastąpić odżywkę białkową? Niestety nie mam w domu. 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz robiłam te lody, więc trudno mi powiedzieć. Możesz spróbować zrobić z kakao i dodać więcej jakiegoś słodzika, albo namoczone i zmiksowane daktyle :) Myślę też, że dojrzały banan dobrze się tu sprawdzi :)

      Usuń