niedziela, 19 czerwca 2016

Snickers w zdrowej odsłonie

Wyglądem może i odrobinę przypomina znanego wszystkim batonika, ale smak jest zupełnie inny. Owszem jest słodko-słony i jedyne co łączy go z oryginałem to orzeszki. Wszystkie składniki, które wykorzystałam można spożywać bez wyrzutów sumienia. Właśnie zjadłam drugiego i oszukałam swój mózg, dzięki czemu nie chcę już sięgać po sklepowe słodycze. W końcu zjadłam batonika. Chyba w ten sposób rozwiąże się mój "problem" podczas redukcji. Jeżeli i Wy chcecie zrezygnować ze sklepowych słodyczy to zachęcam do takiej formy jedzenia słodkości.





Składniki:
  • 100g płatków owsianych
  • Jajko
  • Słodzik (Stewia, ksylitol itp.)
  • 40g odżywki białkowej (u mnie smak czekoladowo-karmelowy od KFDnutrition)
  • 50g (ok. 6 łyżek) syropu zero kcal o smaku karmelowym
  • 80g orzeszków ziemnych solonych
  • 15g (ok. 3 łyżeczek) kakao
  • 10g oleju kokosowego

Sposób przygotowania:

Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni. W misce mieszam płatki ze słodzikiem i jajkiem. Przekładam do sylikonowej formy, za pomocą łyżki ugniatam i wyrównuję masę. Piekę ok 10-12 minut. W kubku mieszam syrop zero kcal z odżywką białkową, a następnie nakładam na przestudzone płatki. Dalej posypuję orzeszkami i delikatnie je dociskam. Olej kokosowy rozpuszczam, łączę z kakao i dowolnym słodzikiem (można też rozpuścić gorzką czekoladę o wysokiej zawartości kakao). Polewam na orzeszki i rozprowadzam po całości. Tak przygotowane ciasto wstawiam do lodówki na noc. Następnego dnia, bądź po kilku godzinach wyjmuję ciasto z formy i za pomocą ostrego noża dzielę ciasto na 7 kawałków. Na jeden batonik ważący ok. 44g, przypada ok. 180 kcal b.10g w.11g t.10g. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Jeśli ktoś nie ma odżywki to ją pomija, czy czymś zastępuje?
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zastąpić daktylami. Namocz daktyle w gorącej wodzie, potem odlej wodę, zmiksuj daktyle z syropem karmelowym :)

      Usuń