środa, 15 czerwca 2016

Owsiane batoniki proteinowe


Batoniki, czyli coś co jest łatwo dostępne, szybko daję energię i na chwilę zaspokaja głód. Na szczęście jest już co raz więcej zdrowszych wersji, chociaż nadal trzeba uważnie czytać skład, bo w wielu fit batonikach czy ciastkach występuje cukier. Za to batony proteinowe często odstraszają ceną, dlatego warto zrobić samemu takie maleństwa. Szybkie w przygotowaniu, smak można dobrać pod swoje kubki smakowe i zmieniać praktycznie codziennie. U mnie dzisiaj powstały z płatków owsianych i makroskładniki dobrane są pod moje zapotrzebowanie. Wy spróbujcie pokombinować z różnymi dodatkami, może być więcej odżywki, jak ktoś woli bardzo słodkie to dodajcie słodzik, mogą być orzechy, wiórki kokosowe, nasiona chia, jagody goji, rodzynki itd. Dla mnie jest to coś cudownego, może w końcu odejdzie mi chęć na sklepowe „przysmaki“.


 



Składniki:

  • 50g płatków owsianych
  • 30g masła orzechowego
  • 30g odżywki białkowej
  • 15g żurawiny suszonej
  • 5g oleju kokosowego
  • Kakao
  • Ewentualnie słodzik
 
Sposób przygotowania:
 
Płatki zalewam gorącą wodą i odstawiam do czasu aż spęcznieją. Do ciepłych płatków dodaje masło orzechowe, olej kokosowy i mieszam. Następnie dodaję żurawinę i dzielę masę na dwie części. Do jednej dodałam odżywkę białkową o smaku ciastka sezamowego, a do drugiej o smaku czekoladowo-karmelowym i łyżeczkę kakao. Gotową masę przekładam do sylikonowej formy i wstawiam do zamrażarki na czas treningu (u mnie ok 2-3h). Przed zjedzeniem warto odczekać z 5-10 minut, żeby nie były takie twarde, no chyba, że takie wolicie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz