niedziela, 3 lipca 2016

Cytrynowe muffinki

Babeczki można przygotować na wiele sposobów. Tym razem postawiłam na coś słodkiego. Przygotowanie takich babeczek nie zajmuje nam dużo czasu, a jest to dobry pomysł, gdy jemy poza domem. Niestety moje babeczki wyszły lekko gorzkie. Dlaczego? Ścierając skórkę trochę mnie poniosło i starłam jej za dużo, to znaczy starłam do białej części cytryny, która jest gorzka. Poza tym babeczki wyszły bardzo smaczne o wyraźnym cytrynowym smaku. Z podanych proporcji wyszło mi 8 babeczek.






Składniki:
  • 100g cukinii (Już po odciśnięciu z nadmiaru wody)
  • 1 cytryna
  • 1 duży banan (u mnie 120g)
  • 80g mąki gryczanej
  • Jajko
  • Łyżka oleju kokosowego
  • Łyżeczka proszku do pieczenia
  • Dowolny słodzik

Sposób przygotowania:

Cukinię ścieram na drobnych oczkach. Przekładam na sitko i pozbywam się nadmiaru wody. Przekładam do miski, dodaje banana, którego ugniatam widelcem i mieszam z cukinią. Cytrynę dokładnie szoruję. Skórkę ścieram na drobnych oczkach. Wyciskam sok z całej cytryny. Do miski dodaje skórkę, sok z cytryny oraz pozostałe składniki. Wszystko mieszam do czasu połączenia składników. Ciasto przekładam do sylikonowych foremek i wkładam do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni na około 12 minut. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wyglądają pysznie :) Wielbię zastosowania niskokalorycznych warzyw w kuchni, jak cukinia, kalafior czy burak. Nikt nigdy nie wierzy, ze mozna je tak przygotować, ze są niewyczuwalne. Magia <3 http://matcha-croissant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń